15 maj 2013

Färgexplosion

Igår hade jag bara en lektion på morgonen så jag och min mormor bestämde att vi skulle ta en titt på blommorna i Kungsträdgården. Hon ville så hemskt gärna se körsbärsblomningen  hon med. Det var en regnig och kall dag igår, jag saknade min vinröda mössa och mormor var tunge att köpa en extra tröja. Efter det så traskade vi ner längs med Hamngatan, men som vi misstänkte så hade det redan blommat över- bortsett från kvisten på bilden. Men som tur var så hade de dagen innan invigt en tulpanfestival dagen innan i Kungsträdgården. Så brist på vackra blommor var det inte ändå. Vi gick omkring bland de fina tulpanerna i duggregnet, sen åt vi värsta goda pastan på en liten Italiensk restaurang. Sammanfattningsvis en bra dag att minnas.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar